Ir para conteúdo
Entre para seguir isso  
Adriano17

[FM2017] Genie Scout 17g

Publicações recomendadas

gs17-news.png

 

I'm pleased to announce that Eugene is working on Genie Scout 17, the new version for Football Manager 2017.

 

FM Genie Scout has always been the world's favorite scout utility for Football Manager since its very first appearance to the scene.

 

We pride ourselves on exclusively releasing this legendary tool since 2009. We always try our best to deliver Genie Scout to the world every year because your support to this project is outstanding.

 

Genie Scout 16 introduced a key new feature (In-Game Scout) and a couple of significant improvements (Rating System, Progress Rate) in recent years.

 

For Genie Scout 17, Eugene won't have enough time to work on new features. However, the plan is to make GS17 work with the same features that GS16 had.

 

The 64-bit Problem

There is one problem this year. FM 2017 introduced a 64-bit version for the first time. If your operating system is x64, then you will automatically get the 64-bit version of FM17. Why is that a problem? Well, Genie Scout has always been 32-bit and with 64-bit a lot of things change.

 

Update 22 Oct:

Eugene has found a way to work around this and prepare the first beta of GS17g.

 

FM Genie Scout 17 Release Date

Public edition

As usual we won't make any promises on the release date of the public version, but we should be able to release it during November.

 

Update: After checking with Eugene, I can announce that the public version of Genie Scout 17 will be released by November 25th.

 

"g" edition

The "g" edition, which is the one for people who donate, is available since 22 October (beta 1). Current version (beta 7) is compatible with the latest 17.1.2 version.

 

Reminder: The "g" edition is ad-free and has a few extra features compared to the public edition.

 

 

 

FM Genie Scout 17g Features

 

In-Game Scout

 

In-Game Scout (IGS) brings GS usability to a whole new level. Clicking the (i) icon next to player's name in-game normally shows up a pop-up box with his attributes and some quick details. With IGS enabled, this pop-up box is enhanced with many added insights, including potential skills and rating. You no longer need to switch to the GS window to check on hidden attributes or potential ability.

 

gs16g-in-game-scout-box.png?1479243610

 

In order to use IGS you have to switch to either "Windowed" or "Maximized Borderless Windowed" mode from in-game preferences.

 

Rating System

 

Rating system is based on deep player development history analysis using data mining techniques (collected data from over 15 years of game history on over 100k players and over 54k matches from top-12 leagues), the following changes have been made:

 

* re-assessed the influence of one-foot vs both feet playing ability on overall rating (a player who can use both feet performs better than a player who can only use one foot with the same attributes)

* skills dependency on current ability has been thoroughly investigated, which makes potential rating assessment much more accurate

* peak (max possible) potential ability has been investigated (what CA can be reached depending on the current age and position)

* position skill influence on player performance (inability to play on a specific position doesn't affect performance significantly now if player has high skills required for the position)

* role ratings improved based on FM17 suggestions

* positional ratings adjusted based on FM17 suggestions and on the statistical analysis of collected matches history

 

 

Probability Of Development

 

The probability of development statistical model has been updated, and it can now assess more accurately whether a player will reach his potential ability or not.

Progress Rate

Progress Rate statistical model re-developed from scratch; more stars means faster progress will be made withing a coming couple of years.

 

 

 

You can get access to the beta 7 compatible with recent 17.1.2 patch by donating few dollars using the following link:

Donate

In order to donate you will need to fill in your Unique ID, which can be found in any of the previous versions of the GS 12-16 in the Donation section of Help & Support GS menu. If you don't have GS, you can download it here: FM Genie Scout 16

 

 

Download (beta 7: compatible with 17.1.2!)

Compartilhar este post


Link para o post

Essa é a versão paga. A versão pública sai dia 25.

Editado por diazevedo7

Compartilhar este post


Link para o post

Bom bom, era alguem que já tenha feito o "donativo", por um link onde se possa sacar sem ter que se fazer o donativo :lolada: :funny: :funny: :funny: :funny: :funny: :funny:

Compartilhar este post


Link para o post

Bom bom, era alguem que já tenha feito o "donativo", por um link onde se possa sacar sem ter que se fazer o donativo :lolada: :funny: :funny: :funny: :funny: :funny: :funny:

 

Não. Se não queres pagar esperas até dia 25 como toda a gente. O Eugene tem que ganhar o dele tambem.

Compartilhar este post


Link para o post

Bom bom, era alguem que já tenha feito o "donativo", por um link onde se possa sacar sem ter que se fazer o donativo :lolada: :funny: :funny: :funny: :funny: :funny: :funny:

 

Não serve de nada meter o link. O que importa realmente é o ficheiro (key) que ele te envia por e-mail, para meter na pasta do jogo. Já para não falar que cada PC tem o seu ID.

Já me aconteceu de instalar o Genie Scout no desktop e no portátil, e pedir-lhe duas keys, uma para cada PC, porque a mesma que uso no desktop não ia dar no portátil.

Compartilhar este post


Link para o post

nunca ouvi falar disto

 

 

alguém pode me fazer uma breve apresentação disto?

 

 

desculpem a minha ignorância :X

Compartilhar este post


Link para o post

Calma... Não precisas de te espumar!! Ou és familiar do gajo? recebes a comissão? muita calma ;-)

 

Não. Se não queres pagar esperas até dia 25 como toda a gente. O Eugene tem que ganhar o dele tambem.

Calma... Não precisas de te espumar!! Ou és familiar do gajo? recebes a comissão? muita calma ;-)

Editado por zinas

Compartilhar este post


Link para o post

Calma... Não precisas de te espumar!! Ou és familiar do gajo? recebes a comissão? muita calma ;-)

Também é de bom grado valorizar o trabalho dos outros. Eu nunca comprei, mas uso frequentemente, porque tenho cada vez menos tempo de explorar o jogo como gosto, mas quem puder fazer o donativo acho que o deve fazer. Em alternativa, para quem quiser usar algo até isto sair, tem o FMRTE, que na versão free permite fazer pesquisas.

Compartilhar este post


Link para o post

Também é de bom grado valorizar o trabalho dos outros. Eu nunca comprei, mas uso frequentemente, porque tenho cada vez menos tempo de explorar o jogo como gosto, mas quem puder fazer o donativo acho que o deve fazer. Em alternativa, para quem quiser usar algo até isto sair, tem o FMRTE, que na versão free permite fazer pesquisas.

Por acaso, sempre que comprei o FM (11/12/13/15) comprei o Genie Scout (e FMRTE), quem já trocou mails com o Eugene percebe que é um gajo altamente, super simpático etc, já o FMRTE, mesmo sendo português não é igual, fala o que tem que falar apenas.

Para mim, como já disse, para pesquisas ninguém bate o Genie, fmrte é só para desenrascar.

 

-

cada donativo tem direito a 3 pc's penso eu e cada vez que trocamos de pc tem que pedir outra key (free). Aconteceu-me este ano, coloquei a key que tinha noutro pc e não dava, mandei um mail e ele explicou e enviou-me uma nova

Compartilhar este post


Link para o post

Por acaso, sempre que comprei o FM (11/12/13/15) comprei o Genie Scout (e FMRTE), quem já trocou mails com o Eugene percebe que é um gajo altamente, super simpático etc, já o FMRTE, mesmo sendo português não é igual, fala o que tem que falar apenas.

Para mim, como já disse, para pesquisas ninguém bate o Genie, fmrte é só para desenrascar.

 

-

cada donativo tem direito a 3 pc's penso eu e cada vez que trocamos de pc tem que pedir outra key (free). Aconteceu-me este ano, coloquei a key que tinha noutro pc e não dava, mandei um mail e ele explicou e enviou-me uma nova

 

 

 

Mas o genie scout tambem edita como o fmrte? Ou o genie scout é só para procurar jogadores?

Compartilhar este post


Link para o post

Mas o genie scout tambem edita como o fmrte? Ou o genie scout é só para procurar jogadores?

 

Só scouting.

 

Para editar o FMRTE ou o do jogo, que se queres entrar em edições de savegame aconselho em vez do FMRTE que poderá corromper o save.

Compartilhar este post


Link para o post

Só scouting.

 

Para editar o FMRTE ou o do jogo, que se queres entrar em edições de savegame aconselho em vez do FMRTE que poderá corromper o save.

o do jogo só dá no inicio. se começares o save e fores editar já só fica disponível se começares um novo save

FMRTE é in-game, ou seja, podes editar ao longo do save

Compartilhar este post


Link para o post

Se alguém quer prints dos melhores jogadores do jogo para uma posição especifica pode pedir eu tenho a versão "g"

Compartilhar este post


Link para o post

E para a versão de 2018 ninguem arranja? O ano passado paguei por isto, nao tinha descoberto este topico xD

Mas como já estamos no fim do jogo não estava com muita vontade de pagá-lo para tal :/

Compartilhar este post


Link para o post

Crie uma conta ou entre para comentar

Você precisa de ser membro desta comunidade para poder comentar

Criar uma conta

Registe-se na nossa comunidade. É fácil!

Criar nova conta

Entrar

Já tem uma conta? Faça o login.

Autentique-se agora
Entre para seguir isso  

×
×
  • Criar Novo...